Egy 6 év körüli gyermeknek, aki szeptembertől iskolába megy, szükséges, hogy bizonyos kognitív képességgel rendelkezzen, így könnyebben veszi az akadályokat az iskolai életben.
Ezek közül a legfontosabb képességek a következők:
- Egy leendő elsősnek képesnek kell lennie egy-egy összetettebb feladatsor megértésére és megoldására ( 2-3 feladat) Például vedd elő a matematikai könyved, lapozz a 7. oldalra és karikázd be ceruzával a páros számokat. Ilyen összetett feladatsor megértésének képességét otthon is gyakorolhatjuk például kérjük meg gyermekünket, hogy menjen be a konyhába, nyissa ki a konyhaszekrény jobb részén a középső fiókot és vegyél ki 2 mélytányért.
- Egy nagycsoportos gyermeknek az első hat számot ismerni kell, illetve tudnia kell a több-kevesebb-ugyanannyi fogalmat.
- Ahhoz, hogy szeptembertől könnyebben vegye gyermekünk a kezdeti nehézségeket, jó, ha ismeri a különböző matematikai formákat ( kör, kocka, háromszög stb.) illetve színeket. Ezeket gyakorolhatjuk olyan módon, hogy néhány használati tárgyat összegyűjtünk ( például labda, fénykép, papírlap, üveggolyó ) és kérjük meg gyermekünket, hogy csoportosítsa az azonos formájú tárgyakat egy helyre. ( Számtalan fejlesztő játék áll rendelkezésre ezek fejlesztésre például LÜK, Logico Piccolo stb.)
- A 6 éves korosztályú gyermek általában már rendelkezik egy általános alaptudással a természettel és környezetünkkel kapcsolatban. Ilyen alaptudás például az évszakok ismerete,
lent-fent, jobbra-balra fogalma. Például gyakorolhatjuk a irány fogalmakat úgy, hogy gyermekünk szemét bekötjük, és jobbra-balra "vezény-szavakkal" odairányítjuk egy adott helyhez.
forrás : www.familienkost.de