Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Ötletek tízórai készítéséhez, avagy mit tegyünk egy alsós gyermek uzsonnás dobozába... 1. rész

Ötletek tízórai készítéséhez, avagy mit tegyünk egy alsós gyermek uzsonnás dobozába... 1. rész

Egy alsó tagozatos gyermeknél a napi energiabevitel legalább 20%-a  történik az iskolában, a délelőtti órákban. Ebben a részben ötletet- tippet szeretnék adni, hogy milyen gyümölcsöt és milyen „formában” vigyen magával lurkónk.

Szakemberek javasolják, hogy a tízórai szendvics mellett tartalmazzon gyümölcsöt-zöldséget illetve innivalót is!

Sokszor nem is olyan egyszerű kiválasztani a megfelelő gyümölcsöt. Néhány alapszabály, amelyre figyeljünk:

1.        A „kiválasztott gyümölcs” ne engedjen levet, hiszen az iskolatáskába eltett doboz „fejjel lefelé állva „hamar megadja magát és a gyümölcslé külön utat tőr magának, és az írószereken „landol”.

2.        Válogassunk lehetőleg idénygyümölcsöt!

3.        Megmosva és megpucolva (ne meghámozva csomagoljuk be a gyümölcsöt! A szőlőt szemezzük le!

4.        Készíthetünk apró falatokat is, esetleg belecsempészve egy-egy újdonságot! (Ez utóbbival azonban vigyázzunk, mert esetleg allergiát vált ki gyermekünknél az elfogyasztása.)

5.        Megoldás lehet az aszalt gyümölcs is! Egy-két aszalvány (banán chips, alma chips) mellett tehetünk magokat (diót, mandulát) is.

6.        Kerüljük a nagyon édes gyümölcsöt!

7.        Zöldségeket (répát, uborkát, retket) is csomagolhatunk minden második nap! Ilyenkor érdemes egy kis túrókrémet (nem folyékony, hanem darabos) hozzácsomagolni, hisz a zöldségdarabok ízletesebbek, ha be tudjuk mártogatni!

8.        Hetente néha készíthetünk színes smoothie zöldség- gyümölcslevet!
Ha „piros” színű napot tartunk tegyünk a turmixgépbe szőlőt, epret, banánt és egy kis vizet!

Ha „zöld”színű napot tartunk szőlő, kiwi , alma mellett tehetünk bele egy kis uborkát is!
Ha „narancs”  színű napot tartunk barack, sárga barack mellett esetleg mangót és répát is tehetünk a gyümölcslébe!

 

És végül ne felejtsük, a zöldség és gyümölcs bevitel gyermekünk helyes táplálkozásának kiemelkedő fontos része!

Tartalomhoz tartozó címkék: ergonómia praktikusság
Az oldal tetejére
-->